28 september! matte

Igår matteplugg mellan 9-16, idag matteföreläsning och lektioner mellan 10-17 samt lite matteplugg hemma. Imorgon åker jag till skolan klockan 8 för att plugga matte fast jag har sovmorgon. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle plugga såhär mycket matte. Tiden räcker inte ens till för så mycket matte som jag borde.

Det stör mej nu också att jag läst samhällsmatte och inte naturmatte. Flera gånger händer det att det kommer definitioner, regler osv som jag aldrig räknat på, men som de förutsätter att man kan och som de flesta andra kan (som gått natur, teknik). Egentligen ska ju matte a, matte b osv vara lika för alla, på alla program. Det borde vara det. Det är jobbigt när jag har problem med väldigt enkla saker som man borde kunna.


"Alla barnen lekte 10-logaritmer, utom Ellen..."




Bilder från Pias kamera ifrån nollmiddagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0