1 april! Lycka

Det var en grym kväll igår rätt ut sagt! Halvtidssittningen blev riktigt bra, alla verkade nöjda med allt, och vårt sång-gyckel blev lyckat! Två riktigt bra arrangemang på en vecka är fantastiskt härligt! Känslan att lyckas är obeskrivlig. Det har varit mycket jobb men allt har varit värt det efteråt. Kvällen igår fortsatte sedan med att vi V6 gick ut på avenyn och åt på Joe Farellis och sedan fortsatte kvällen på excet. Premiär för mej i Göteborgs uteliv. Fast jag har bott här sedan augusti så har jag inte varit ute i Göteborg en enda gång förrän nu. Och det var som att komma ut i en ny värld, den riktiga världen. Bort från Chalmers bubblan som jag annars lever i. Det var roligt men man kände sig lite vilsen, det är ju inte som gasquen precis. Där man känner sig trygg bland alla andra chalmerister och det känns som är hemma. Sen blir man ju chockad av priserna som är mer än dubbla! Jag, Pia och Cornelia hade dock tur och blev bjudna på 2 shottar. Det bästa var att det fanns ett schalger dansgolv! Där höll vi till större delen av kvällen kan jag lova! Man kan inte bli annat än glad av en massa schlager musik, massa discokulor och glitter.

 

Halv nio var vi tvugna att vara på Ordens husen (där halvtidssittningen varit) för att städa bort och ta med oss all ljud- och ljusutrustning. Det blev inte många timmars sömn så jag har sovit någon timme nu efteråt, innan jag ska sätta mej på tåget. Snart är jag hemma i vintern i Boden. Igår plockade jag fram vinterjackan som jag städat undan för längesen.

Påtal om ljud-och ljusutrustning så är det jag som fixare som har ansvar för allt inom det och jag är ju inte ett dugg tekniskt på sånt. Så jag kände mej något dum när jag skulle hämta allt jag bokat och killen i LOB (chalmers ljud och ljusgrupp) skulle förklara vilka kablar jag skulle koppla i vad. Jag fattade noll. Men det är inte så lätt när man får typ tjugo olika kablar och ska koppla ihop både projektor, högtalare, mickar m.m. Jag lär mej i alla fall hela tiden. Nu kan jag skilja på ljudkablar och mickkablar och jag kan koppla in mickar i ett mixerbord!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0