12 april! Träning

Gud vad jag är peppad på att börja träna och vara hälsosam. Jag skulle vilja vara i samma bra form som förut och även gå ner några kilo, dom extra kilona som jag gått upp sedan förra sommaren efter att jag började på Chalmers. För jag trivs inte riktigt som det är nu, jag väger betydligt mer än vad jag någonsin gjort nu. Jag vet ju att det har sina förklaringar, men det är ändå jobbigt. Samtidigt har jag ju också bestämt att jag inte riktigt ska bry mej om det nu då jag vet att jag inte har tid eller kan träna osv som förr. Just nu är det föreningsliv och skola på Chalmers som är huvuddelen i mitt liv och det ångrar jag inte för en sekund att jag valt.
Om ett år, eller två, kanske jag kan börja om igen med träningen på riktigt. Tills dess får jag försöka hålla igång så bra det går. Förut har jag aldrig riktigt tänkt på vad jag äter eftersom jag tränat så mycket. Nu börjar jag mer och mer tänka på vad jag äter. Dock så är det mycket på grund av allt festande, med cider och öl, som gjort att jag främst gått upp i vikt.

Igår sprang jag med fysikens löpargrupp ett tempopass och det var riktigt tungt. Jag har i stort sett varken kört intervaller eller tempo sen i höstas så därför kändes det i hela kroppen. Känslan efteråt är obeskrivlig och det är den jag älskar och önskar att jag kunde uppleva oftare!

Nu ska jag ta mej en dusch (det fick bli en lång powerwalt istället för löpning ikväll) och sen läsa igenom lite viktiga formler inför morgondagen. Efter omtentan väntar sedan kulvertfest med alla kulvertföreningarna. Det kommer bli riktigt bra, särskilt eftersom det var så längesen man träffade alla plus att det ska bli roligt och lära känna de andra föreningarna!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0