26 april! Las Vegasque

 

Okej, vart ska jag börja. Efter drygt två veckors arbetande och fixande och en vårtermin av planering så var det äntligen dags för vår CM-sittning och gasque. Jag var taggad som tusan och en aning nervös.

Vi hade otroligt mycket dekor, till exempel så klädde vi nästan hela gasquen i tyg och la matta på hela golvet. Sen hade vi byggt 12 ovala "pokerbord", en bardisk, ett wedding chapel, en stor las vegas skylt m.m. Bara att få in allting och göra iordning allt i gasquen på 4 och en halvtimme var en utmaning. Vi lyckades verkligen i sista sekunden att få till allt (och då hoppade vi över lite av dekoren som vi inte hann få till). Det blev ändå riktigt häftigt med all dekor. Vi hade hyrt en limousine till och med och det tyckte många var riktigt bra. Vi hade även riktiga guldfiskar på toaletten, en stråkorkester som spelade, ett 6*12m stort partytält utanför, en pokerförening som satt och spelade i bakgrunden m.m.

Jag var i köket nästan hela eftermiddagen och där var det kaos. Vi hade problem med huvudrätten och hade i princip ingen huvudrätt en timme innan sittningen skulle börja. Men det löste sig det med tillslut. Under hela sittningen var det rätt kaos men det verkar inte de som var på sittningen tycka och alla jag pratade med sa att det var en grym sittning. Dock missade jag typ hela sittningen för att jag var antingen i garderoben eller i köket.

Det var grymt skönt att vi bara hade gasquen öppet till klockan ett och inte tre. För det var så sjukt mycket att städa. Trots att vi var arton personer, och inte nio som i vanliga fall, så tog det aldrig slut. Jag var i köket igen och städade och det var ett rent helvete. Det stod glas, tallrikar, smutsiga kantiner osv överallt för att det varit så stressigt så inget hade blivit undanplockat under kvällen. Sen att sortera gasquens porslin och de porslin som vi hyrt var också ett otroligt jobb. Vi var klara med hela städningen strax innan sex och då var jag helt slut. Tack gode gud att det är typ fyra månader tills vi ska arrangera gasque igen.

Nu är det bara att vänta och hålla tummarna till på måndag då vinnaren av CM släpps!

 

Lite dåliga bilder från min mobilkamera från gasquen igår.

 

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0