8 april! tillbaka hemma i Gbg igen



Det var sköna och härliga dagar hemma i vintern i Boden. Intensiva dagar då jag hann träffa de flesta vänner där, göra ett besök hos mormor och morfar i Skellefteå, åka en hel del skidor och träffa lite andra släktingar. Jag är helt klart nöjd med besöket och det är ju inte allt för länge tills jag kommer hem till Boden igen, lite drygt två månader bara. Trots att det var väldigt skönt att komma hem till Boden och lugnet så var det lika skönt att sätta sig på tåget i fredags eftermiddag hem till Göteborg. Nu för tiden har jag två hem och jag trivs sjukt bra med det. Visst gillar jag Boden men jag är otroligt glad över att jag flyttade i höstas. På nått sätt står allt stilla i Boden och det känns inte som att man har missat något när man varit därifrån i några månader.

Tågresan tillbaka gick bra, inga förseningar denna gång heller. Otroligt sj! Men en liten besvikelse eftersom jag kunde ha fått resecheckar som sist. Känslan att låsa upp dörren till sin egen lägenhet efter att ha varit borta ett tag är underbar. Dock så var jag bara hemma i några timmar innan jag satte mej på tåget till Halmstad för att fira påskafton med Victoria och hennes kompisar hemifrån. Trevlig kväll och jag gjorde mitt första besök i Halmstad! Väldigt fin stad, men säkert ännu finare en fin sommardag. Idag blir det matteplugg för hela slanten! Men en löptur ska jag försöka hinna med där imellan också. Solen skiner ute så man måste ju bara ut en liten sväng i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0