16 februari! vissa stunder vill man bara lägga sig ner och dö för en stund





Kul kväll igår, inte lika kul att stiga upp klockan nio för obligatorisk dator övning. Efter det skippade jag matteföreläsningen (helt seriöst så ger föreläsningarna ingenting utan våran föreläsare gör bara så att man blir förvirrad...) för att gå hem och sova lite. Men istället för powernap så tvättade jag, bäddade rent i sängen, diskade och städade. Jag känner mig riktigt duktig och känslan när det är gjort är underbar.

Som student tar man alla tillfällen som finns att få gratis mat. Idag var det CCC (cortege kommiten) som bjöd på mat i a-fiket på skolan. Inge vidare mat, men det var gratis och jag slapp laga mat! Den här veckan har jag inte lagat mat en enda gång. Grymt skönt, men matlådorna till lunch i frysen börjar dessvärre ta slut. Så imorgon ska jag försöka ta och laga flygande jakob hade jag tänkt.

På tal om rubriken så måste jag förklara dagens jobbiga händelse. Jag ska precis låsa upp dörren, efter att ha gått hem i slask och halka från skolan med blöta skor, men hittar ingen nyckel. Jag letar överallt i mina fickor och i min väska men hittar den ingenstans. Den måste ligga i snusket (vår föreningslokal) tänker jag. Oturligt nog så har alla V6are gått hem och snusket är låst så jag tar en omväg förbi Cornelia för att låna hennes nyckel. Men när jag står utanför hennes dörr ringer hon och säger att hon inte är hemma men kan möta mej utanför snusket. Såklart så ligger mina nycklar där inne på en stol och väntar på mej! Typiskt jobbigt. Jag fick ju i alla fall motion av att gå fram och tillbaka....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0