12 juli! Väg och vatten

Vid den här tidpunkten förra året fick jag veta att jag blivit antagen till väg och vatten på Chalmers tekniska högskola. Då blev jag förskräckt eftersom jag räknat med att börja plugga till byggingenjör till hösten. Jag hade bara av en slump typ stoppat väg och vatten före byggingenjör och de andra alternativen som jag hellre ville gå då före, bara för att jag trodde att jag ändå aldrig skulle komma in på VV. På Chalmers så stryks dessutom alla andra alternativ om man kommit in på ett. Så jag fick alltså panik. Jag var tvungen att börja på VV eller inte alls på Chalmers. Så den 15 augusti flyttade jag alltså till Göteborg för att börja på Chalmers med planer om att kanske sedan byta till bygg. I slutet av vårterminen hade jag fortfarande funderingar på att byta, men nu har jag nog bestämt mej, det blir väg och vatten höstterminen 2012 också. Jag ska kämpa vidare och börja med att skriva två omtentor sista veckan i augusti. Det ska gå det här! Idag är alltså dagen då många får ett besked som kan göra stor förändring i deras liv. Kanske en dröm som går i upplevelse. Och jag glädjs med alla dem som fått lyckliga besked om antagningar idag! Grattis till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0