22 juli! Jobbhelgen avklarad

Äntligen så var denna jobbhelg slut! Jag har inte gjort annat än jobbat, gått promenader med Zorro, ätit och sovit dessa två dagar. Imorgon fortsätter jag dessutom med jobb 7.30-17. Ingen vila. Nu har jag i alla fall inte många arbetspass kvar! Himla skönt men också lite tråkigt såklart. Det bästa med jobbet är att dagarna går så fort, du har alltid något att göra, och att du känner dej behövd och gör folk glada. Jag blir själv väldigt glad av alla kommentarer och beröm som jag får ibland. Så sent som ikväll var det en vårdtagare som hade pratat så gott om mig till en arbetskollega till mej. Sånt gör att man får extra energi och glädje. Jag har även fått höra att jag är brun, har fin jacka, fint nagellack, ser vältränad ut osv. Tänk vad en komplimang kan göra mycket!

Innan jag hade påbörjade min jobbhelg så hade jag ju faktiskt en ledig fredag. Sovmorgon och intervaller i backe blev en bra start på dagen och den hade inte kunnat fortsätta bättre än med en sväng till Västbo med Evelina, Emilia och Anna. Vi gjorde en god fredagsmiddag, fläskfilé och potatisklyftor stekta på murikka över eld (mycket godare än vad det såg ut!), pratade och spelade kort. Perfekt mysig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0