29 juli! Söndagskväll

Jag har pysslat lite ikväll med att skriva på en receptbok med goda och bra recept från mammas receptbok. Jag har även börjat göra sånna här egna bokstäver som det är så modernt att inreda med nu. Dom är ju rätt dyra att köpa, så istället har jag skissat egna på frigolit som pappa hade hemma och så ska han få hjälpa mej att skära ut. I helgen har jag jobbat två korta pass, 8h sammanlagt. Sköna pass som ger lite extra pengar! Imorgon jobbar jag (vad jag vet nu i alla fall) mitt sista pass, 7-12. Egentligen var sista dagen på mitt schema i fredags men så blev det lite extrajobb. Tio dagar irad har jag jobbat efter morgondagens pass. Kanske dags för lite ledighet? Nåja, jag åker ju hem till Göteborg på lördag och då får jag ju semester i några veckor. Igårkväll efter jobbet hade vi tjejkväll med tacos och sedan utgång på bränna. Bränna var en besvikelse, men jag är inte så förvånad. Först köa i 30min och sen betala 100kr för att åka hem efter 40min. Man märker verkligen av den där småstadskänslan när man går ut på krogen här. Allt är som vanligt, man umgås och pratar med dom man alltid har umgåtts med. Man måste nog vara väldigt onykter för att tycka det är kul. Eller så är det bara helt enkelt jag som växt ifrån det här och blivit van vid ett annat liv i storstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0