18 juni! Back in Boden

Skönt att vara hemma i lilla Boden igen, i det gamla gula huset på drejarvägen. Lugnt och stilla. Jag har gått en lång promenad med Zorro och packat upp mina väskor. Alltid när jag har varit och rest vill jag packa upp allt så fort som möjligt. Jag vill allt i sin ordning och ha koll på allt. När jag orkar ska jag ta och visa vad jag fyndat i Kina.
Jag har även bara suttit i mitt gamla flickrum och filosoferat och tittat på alla mina gamla saker. Det känns så konstigt att sitta där, som att det tillhör något så långt borta. Samtidigt som allting där inne är så välbekant. Foton, prydnadssaker, gamla böcker osv. Allt väcker gamla minnen till liv. Jag blir lite nostalgisk och börjar tänka på vad jag kan packa med mej till min lägenhet i Göteborg för att behålla lite av minnena där. Samtidigt tänker jag vad jag ska göra med alla mina gamla saker i framtiden. Jag skulle ju egentligen vilja ha kvar mitt gamla rum som det är nu för alltid, men så kommer det ju aldrig att bli vet jag ju.

Förutom minnen och tankar så har jag fått en god middag lagad av min mor och även tagit mej ut på en löprunda runt träsket. Fasiken vad bra det gick! Jag har inte sprungit många gånger senste månaden, men ändå så gick det relativt bra. Långt över förväntan! Det gör mej taggad på att springa mera!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0