18 juni! Kinaresan

Nu har jag landat hemma efter den långa resan. Jag är inte så trött som man kan tro. På båda flygresorna sov jag i princip hela vägen, värre var det med sista tågresan igårkväll från Uppsala. Jag hade sittplats och även om det var tusen gånger bättre än sittplatsen på Kinatåget så blev det ändå inte så många timmars sömn. Och vet ni vad jag hade lyckats med? Boka fel datum på tågbiljetten! Min plats var upptagen när jag klev på tåget så jag ställde mej för att vänta på konduktören och hon upptäckte sedan att det stod 18e istället för 17e på min biljett... Eftersom tåget var väldigt fullt så fick jag stå till Gävle där det klev av folk och jag kunde få en sittplats. Det löste sig i alla fall som tur var tillslut!

Det har varit två grymma veckor i Kina med mina Evelina och Emilia. Stort tack till dom för att jag fick möjlighet att komma och hälsa på! Jag har hunnit besöka de flesta kända turist sevärdheter och även hunnit se och promenera runt i platser som inte är lika kända men väldigt mysiga. Dessutom har jag fått prova på lite av deras liv där borta genom att gå och träna på deras pass, träffa deras vänner där, äta på deras lokala ställen osv. Jag är även väldigt glad att jag och Emilia tog oss iväg till Xian och fick se lite mer än bara Peking.
Kina är verkligen ett annorlunda, men väldigt spännande och häftigt land så det är roligt att ha fått uppleva det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0