9 juni!

Det är lördag och vi tar en väldigt lugn förmiddag här i lägenheten. Vädret är inte det bästa, det är rätt mycket pollution ute. Vi ska i alla fall försöka komma iväg och göra något på någon timma.

Igår tog jag mej själv till köpcentrumet som vi varit till förut och sedan till E & E:s skola där vi möttes upp för lunch på ett lokalt kinesiskt ställe. Riktigt gott! Jag tog mej alltså själv med både buss och tunnelbana här, det var rätt bra gjort tycker jag. Men jag gillar ju att försöka klara mej själv på nya ställen och upptäcka saker på egen hand.
Till middag igår fick jag testa på Hot pot. Typisk kinesisk mat där man kokar sin egen mat i en "gryta" på en platta på bordet. Det var ett annorlunda men roligt och framförallt väldigt gott det med. Dock väldigt hot!



By the way, jag fick en 4a på geologin!!! Helt underbart! En väldigt nöjd tjej just nu kan jag tala om för er. Dessutom så var jag inte många poäng från en 5a. Att skatteåterbäringen också har kommit in på kontot gör inte livet sämre! Just nu har jag inte mycket att klaga över, livet känns rätt bra!
Ett STORT grattis till mina fina syster som tog studenten igår. Trist att jag inte kunde vara där, men om drygt en vecka är jag hemma och grattar dej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0