11 maj! Georesa

Fyra dagar ute i skogen för att titta på stenar och jord och mäta vatten och sprickor. Det är ungfär vad georesan handlade om. Vi åkte tidigt på tisdag morgon och kom tillbaka idag vid halv sju på kvällen. Resan var faktiskt riktigt bra, lärorik och mysig, trots vädret. Vi hade riktigt otur med vädret, det regnade tre av fyra dagar. Inte så kul att traska ute i skog och lera i spöregn och bli blöt och frusen. Man är inte jättetaggad på att lära sig om kvartärgeologi och vattenkemi då. Men det var ändå riktigt givande och jag har lärt mig så sjukt mycket! Dessutom hade vi riktigt mysiga kvällar på vandrarhemmet i Forsvik med god mat, spel och prat.

 

Väskan är typ uppackad nu, jag har duschat och laddat med pasta, bacon och pesto inför imorgon. Jag har även hunnit hämta nummerlappen inför imorgon. Just nu känner jag mig väldigt lugn men det kommer nog ändras till imorgon. Nu ska jag tänka positiva tankar. Det inte spelar någon roll hur fort jag springer eller vilken tid jag får. Bara jag genomför det och klarar av det så ska jag vara nöjd. Jag har sprungit halvamara förut och trots att jag är långt ifrån tränad för det nu så kan jag fixa det om jag vill.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0