18 september! Sämsta dagen

Dagen hade inte kunnat börja sämre. Jag vaknar och är jättetrött (inget ovanligt i och för sig) och har ont i halsen. Dessutom öser regnet ner utanför och innan jag är på skolan är mina jeans helt blöta (dumt nog så cyklade jag). Men det värsta av allt är att jag tappat min väska som jag hade satt fast på pakethållaren! Den innehöll alla block, anteckningar, pärmar till mina kurser samt plånbok och almanacka. Alltså väldigt viktigt för mej och speciellt just nu i allt matte plugg till tentan (vi har mittenta i flervariabeln) på lördag.
Jag tog ett paraply och traskade hem i regnet samma väg men hittade ej väskan. När jag någon timme senare bestämt mig för att gå tillbaka till skolan så började det precis ösregna igen när jag skulle gå och jag blev för andra gången idag väldigt blöt. Just idag hatade jag Göteborg och dess väder.

Hela dagen har jag sedan gått runt och varit stressad och orolig för väskan (plus att jag är stressad för matten och allt vi har att göra inför nollmiddagen på lördag). Tur att jag har så fina vänner som fått mej på bättre humör och tankar och fått mej att le trots att jag haft en sån skitdag att jag flera gånger bara velat lägga mej ner och gråta.
Dagen slutade bättre än vad den började som tur var, jag hittade väskan i cykelstället med tak på gården utanför. Jag måste ha tappat den redan när jag cyklade ut från gården och någon snäll person stoppade den under tak för att de regnade. Tack!

Mitt i allt som har hänt så har jag köpt en Malm byrå på blocket idag. Jag vet ännu inte riktigt vad jag tycker om den för det blev inte riktigt som jag tänkt. Men om den inte känns bra så säljer jag den vidare. Dessutom har jag även hämtat mina asics som jag beställde förra veckan. Hoppas bara dom passar bra nu! Nu är det dags att sova och glömma denna dag. Imorgon är det en ny dag med segergasque på schemat. Nollningens sista aktivitet som vi är med på förutom nollmiddagen. Otroligt skönt att bara få vara med och slippa arrangera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0