Mål april

Efter att ha fått lite inspiration och motivation från kompisar och folk runt omkring så tänkte jag nu försöka ha en "nyttig" månad sen jag kom tillbaka hem till Göteborg efter lovet. Jag har ett alldeles för sötsug som jag vill bli av med eller i alla fall minska på, så därför ska jag försöka så långt det går att inte äta något sött (godis, fika osv). Det är riktigt svårt för mig som kan få värsta fika och godissuget när som helst. Jag har klarat mig i en hel vecka nu och det har gått bättre än jag trott. Såklart kommer det kanske bli någon fika eller så vid något speciellt tillfälle. Dessutom ska jag satsa på träning nu. Det är i och för sig ett måste inför Göteborgsvarvet (det närmar sig med stormasteg!!). Men att äta nyttigare är också ett sätt att komma i bättre form inför det. Jag har hunnit med ett löppass varannan dag sedan i fredags. Det är så skönt när det börjar släppa lite och man känner att man blivit starkare i löpning. Götebogsvarvet kanske inte är en omöjlighet i alla fall! Det är himla kul att fått motivation för att träna ordenligt nu. Det är knappt så jag vill ta en vilodag.
 
 

Hade ju inte vart så tokigt att vara lika vältränad som jag var här, 2008 Världsungdomsspelen Göteborg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0