Påsken i Norr

Jag har haft en underbart härlig vecka hemma i Norr. Påsken hade inte kunnat bli bättre. En av de bästa tiderna på året i norr är vårvintern med sol, snö och lagomt kallt. Vädret var toppen under tiden jag var där, blå himmel och sol varje dag. Jag har åkt (längd)skidor nästan varje dag, umgåtts med mamma och pappa och träffat kompisar. Under påskhelgen var vi uppe i huset i Liviöjärvi och bara hade de lugnt och skönt och njöt. Jag uppskattar Liviöjärvi mer och mer för varje gång jag är där. Det är ett behagligt lugn och tyshet. Dock räcker det alldeles utmärkt med att vara där i 2-3 dagar.
Det enda negativa med semestern i norr är att jag egentligen inte hade 100% ledigt utan var tvungen att plugga till tentan som jag har imorgon. Även fast jag har hyffsad disciplin så är det svårt att plugga när man är hemma i norr. Det går helt enkelt inte att sitta 8-10h varje dag som jag skulle behöva. Jag hoppas ändå det ska räcka för imorgon. Efter det väntar i alla fall ledig helg! Eller inte... Det blir att skriva arkitekturhistorisk-uppsats som ska in på söndag. Nåvä, det är i alla fall vår ute nu och det blir jag uppiggad av!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0