25 juni! Uppe i norr

Jag har varit hemma i Boden i typ två och den halv vecka nu och är inne på min tredje jobb vecka. Jobb 7-16 ungefär mån-fre i Luleå tar stor del av tiden och när jag kommer hem är jag oftast trött och hinner inte mer än att träna. Första veckan var jag tvungen att ta en powernap när jag kom hem från jobbet. Till och med jag har nog börjat vänja mig vid tidiga morgonar och jag har varit i säng innan elva i princip varje kväll, duktigt för att vara mej! Jag har börjat läsa en stund innan jag somnar på kvällarna och det är väldigt skönt. Hittills har jag läst tre böcker, allihopa deckare. Det är det bästa med att jobba, att när man slutat jobbet vid 16-17 så kan man släppa det och man kan göra vad man vill, typ läsa en vanlig bok eller träna. Man behöver inte ha ångest över att det alltid finns något som man borde plugga istället. 
 
Förutom träning och jobb har jag hunnit träffa de flesta gamla kompisarna. Igår hade vi en otroligt trevlig och mysig tacoskväll hos Anna och ikväll har vi firat min fina mamma som fyller år med middag på Far East och tårta på altanen. Underbara dagar med familj och vänner som gör att man trivs att vara tillbaka i Boden. Midsommar var lugn och skön med mamma och pappa i Liviöjärvi. Vi åt gott, myste och träffade min faster. Lite trist att jag missar Pajala marknad iår, men det är sånt som händer och den finns ju kvar nästa år.
 
Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i sång, klockan står på 06.15. Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0