1 maj!

Att det är så kallt fastän det är maj nu. Kom hem för en stund sen från en sen lunch på ett fik i stan med Elin från Kiruna. Vi satt ute i solen men det var inte mycket den värmde och när vi gick hem frös jag rejält. Kan inte värmen komma snart på riktigt. Igår på cortegen var det hemskt kallt! Det regnade som tur var inte men slutet av cortegen var en plåga.
Hela dagen igår var riktigt rolig! Halv ett åkte jag till Burgården för att bli sminkad och fixad i håret. Jag har aldrig blivit stylad så förut så det var roligt att få känna sig lite extra fin. Eftersom det blåste rätt mycket igår så blev det lockar som sattes upp i typ en knut för att det skulle hålla hela dagen. Själva cortegen tog typ två timmar sedan. Det var nervöst, lite jobbigt men väldigt kul på samma gång att åka längs fram sittandes på en cab. Jag är inte riktigt bekväm med den uppmärksamheten och visste inte riktigt hur jag skulle göra, vinka osv. Men en riktig upplevelse att åka där och le och vinka mot alla Göteborgare!
 
Kvällen fortsatte med festU kalas på kårhuset. Som vanligt så är festU kalasen alldeles för stora och det känns som att det enda man gör är att springa och leta efter folk som man tappar bort eller ska träffa. Jag missade icona pop för att det var så lång kö in, men istället hoppas jag hoppborg och körde en kort version av lasergame.
 

taget av cffc
 
Jag och Monsieur Contructeur framför hans farkost i Cortegen.
 
Stolta Cortegebyggare framför den färdiga dressinen!
 
 
Testkör!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0