20 maj! Varvet

Alltså jag vet inte riktigt vart jag ska börja. I lördags sprang jag ju Göteborgsvarvet som typ 45 000 andra löpare. Några dagar innan lördagen började värmen stiga och i Göteborg, på fredag kväll var det tex. +25 grader halv tio på kvällen. Lördagen blev verkligen inte bättre, det var fruktansvärt varmt och jag svettades i tshirt och korta tights bara jag gick utanför dörren. Läkare och arrangörer gick ut och varnade för vätskebrist och att man skulle ta det lugnt under loppet. 2010 hade varit ett varmt lopp där många hade svimmat. Jag är dålig på att dricka vatten men jag försökte fylla på ordentligt med vatten hela fredagkväll och lördag förmiddag. Mitt kiss var helt genomskinligt på lördagen, kanske inte helt bra med för mycket vatten heller.
Min start gick kvart över två, typ då det var som varmast. Jag brukar i vanliga fall varken kunna, vilja eller behöva dricka under ett lopp (förra året på Gbg varvet tror jag att jag drack max 2 ggr och detta bara för att jag visste att jag behövde, inte för att jag ville). Men nu iår blev jag törstig direkt och jag drack på varenda vätskestation (10st!). Jag gick in väggen redan innan Älvsborgsbron, vilket är sjukt tidigt. Dels för att jag startade nog lite för bra och för att det var så varmt. Hela loppet var en pina och plåga. I vanliga fall brukar de gå tungt vissa sträckor men sedan vara lätt ändå stora delar. Nu var det bara grymt tungt. Jag fick gå flera gånger sista kilometrarna och jag är bara glad att jag tog mig i mål tillslut. Enligt mig fick jag en dålig tid för att vara jag och för att jag sprungit så mycket bättre. Jag tyckte att jag var i bättre form iår än vad jag var förra året och ändå blev det så pass mycket sämre och kändes så mycket jobbigare. Jag var ju ute och sprang en träningsrunda på 21km för två veckor sedan och då sprang vi under 1.55h vilket var både snabbare och kändes lättare.
 
Jag känner mig i alla fall taggad på att anmäla mig till nästa år även om det i stunden kändes som att det var ett helvete och någonting jag aldrig mer ville göra. Även taggad för att i allmänhet bara träna mera nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0